Magneziul este un element extrem de important pentru sanatatea creierului

Magneziul este un element extrem de important pentru sanatatea creierului

Multe dintre problemele de sanatate cu care ne confruntam in prezent sunt legate de deficientele nutritionale. Foarte multa lume a auzit de importanta unui aport indestulator de vitamina D sau de omega 3, insa, alti nutrienti, spre exemplu, nu se bucura de tot atat de multa atentie. Atunci cand vien vorba de sanatatea creierului si de cognitie, poate cel mai important nutrient pe care ar trebui sa-l asiguram organismului este magneziul.

Oamenii de stiinta au studiat legatura dintre carentele de magneziu, din ce in ce mai raspandite in special in cazul persoanelor adulte si proliferarea unor maladii asa cum este Alzheimer. Majoritatea pacientilor diagnosticati cu Alzheimer au niveluri foarte scazute de magneziu in organism.  In cazul SUA, conform estimarilor, aproximativ 50 de milioane de oameni au deficiente substantiale de magneziu, iar peste 16 milioane de seniori americani sufera de tulburari cognitive. Oamenii de stiinta au remarcat potentialul de a ajuta foarte multi oameni prin explorarea acestei legaturi dintre sanatatea creierului si aportul de magneziu in organism.

Un studiu publicat in revista Journal of Alzheimer’s Disease a aratat ca magneziul poate imbunatati considerabil functiile cerebrale si in acelasi timp reduce si riscul de a suferi de tulburari cognitive. In cadrul studiului, persoane adulte cu varste intre 50 si 70 de ani, care se confruntau cu pierderi de memorie, a fost impartite in doua grupuri – unul care a primit suplimente de magneziu si celalalt care a primit un placebo.

Grupul care a primit magneziu a inregistrat imbunatatiri semnificative ale functiei cognitive. Coordonatorul studiului, Dr. Guosong Liu, a explicat acest lucru prin faptul ca magneziul mareste densitatea sinapselor cerebrale si reuseste sa imbunatateasca si chiar sa recupereze abilitati cognitive pierdute sau in curs de a fi pierdute.

Ate studii desfasurate pe animale au avut rezultate similare  Intr-un astfeld e studiu, injectiile cu sulfat de magneziu (MgSO4 – sare Epsom, folosita pentru a obtine solutia de plutire folosita in terapia prin plutire) au avut ca rezultat cresteri semnificative ale eficientei sinaptice, ducand la prevenirea problemelor de memorie si dizabilitatilor de invatare la cobai cu maladia Alzheimer. Dupa ce au obtinu rezultate similare, cercetatorii implicati intr-unul dintre studiile pe animale ce a fost publicat de PLoS One, au sugerat chiar ca tratamentul cu magneziu in fazele incipiente de Alzheimer poate proteja impotriva tulburarilor cognitive.

Un alt efect demonstrat al magneziului este cel anti-anxietate, fiind un remediu natural excelent importiva stresului. In schimb, deficitul de magneziu este corelat de numeroase studii cu o incidenta ridicata a anxietatii si depresiei.

De asemenea merita mentionat faptul ca maladia Alzheimer este legata de prezenta aluminiului in niveluri ridicate in tesutul cerebral. Magneziul are si efectul de a contribui la eliminarea aluminiului din celula nervoasa, dar si a altor metale grele din organism.

Ce provoaca insa aceste deficiente de magneziu din ce in ce mai raspandite in societatea de azi? Faptul ca nu preluam suficient magneziu din alimentatie este doar o parte a problemei. In cadrul procesului natural de imbatranjire, organismul pierde magneziu. In plus, foarte multi oameni consuma cantitati mari de cafea si alte bauturi cu cafeina care contribuie la eliminarea magneziului din organism.

Chiar daca esti constient de importanta magneziului pentru organism si consumi multe legume si fructe care sunt considerate bogate in magneziu, tot s-ar putea sa ajungi la deficiente de magneziu, in special odata cu inaintarea in varsta. In agricultura de masa, aceste fructe si legume sunt crescute in soluri saracite in magneziu. Daca adaugam toxinele din mediu, pesticidele etc lucrurile se inscriu rapid intr-o spirala descendenta.

Conform recomandarilor curente, cantitatea optima zilnica de magneziu pentru adulti este cuprinsa in intervalul de 320 – 420 de miligrame, insa, in SUA, spre exemplu, aportul mediu de magneziu al persoanelor adulte este de doar 250 miligrame pe zi. Si evident ca nu doar americanii se confrutna cu aceasta problema. Deficitul de magneziu este pe locul doi in clasamentul celor mai frecvent intalnite deficiente nutritionale in lume.

Pentru a-ti proteja creierul prin cresterea aportului de magneziu sunt recomandate alimentele organice, asa cum sunt salata si alte legume dar si ciocolata neagra, cacao, semintele de dovleac, de floarea soarelui, migdalele etc. Insa, asa cum am mentionat anterior, este important ca aceste alimente sa fie crescute intr-un sol care nu a fost saracit prin monoculturi sau contaminat cu pesticide si alte substante toxice.

O alta varianta este cea a terapiei prin plutire in bazine umplute cu o solutie salina obtinuta prin dizolvarea a 500 de kg de sulfat de magneziu (sare Epsom de puritate farmaceutica) in apa. 

Sursa: ttps://www.naturalnews.com/2018-11-06-link-between-magnesium-and-brain-health.html?fbclid=IwAR3taK2Dl_k0SAo6OWqOnoW5bnQ4PTFvf6QBJM-LpUywjoAEJu1O3fJ_IuI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *